W poprzednim poście zadałem pytanie: Czy Klient Small Business powinien się bać zmiany sprzedawcy energii? i odpowiedziałem, że tak. Nie powinien to jednak być paniczny strach przed pozbawieniem dostaw energii przez obecnego Sprzedawcę i Dystrybutora energii zazwyczaj na podstawie kompleksowej umowy sprzedaży energii i świadczenia usług dystrybucji. Zgodnie z zapisami Ustawy Prawo Energetyczne takie działanie jest niedopuszczalne. Zmiana Sprzedawcy daje jednak Klientowi sporo korzyści i koniecznie należy po nie sięgnąć.
Zacznijmy jednak od zagrożeń.
Jakich zatem działań ze strony Kompleksowego Sprzedawcy i Dystrybutora powinniśmy się obawiać?
- Szukania pretekstu do odrzucenia wypowiedzenia dotychczasowej umowy, co powoduje, że nie zostaje przyjęte do realizacji Zgłoszenie Zmiany Sprzedawcy które w imieniu Klienta składa jego nowy Sprzedawca.
- Przewlekanie procedury Zmiany Sprzedawcy przez wskazywanie coraz to nowych warunków formalnych do spełnienia – kluczowym jest tu zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji energii – odwlekających pierwotnie uzgodniony z nowym Sprzedawcą termin rozpoczęcia sprzedaży energii. W szczególnych przypadkach skutkiem takiego opóźnienia może być konieczność uiszczenia kary nowemu Sprzedawcy.
- Nadesłania bardzo „atrakcyjnej” oferty od dotychczasowego Sprzedawcy. Takiej, która ma Klientowi zagwarantować stałą (niekoniecznie rynkową ale zawsze o minimum kilkanaście złotych niższą od obecnej) cenę i „przywiązać” Klienta na jak najdłuższy okres czasu (nawet do 3 lat). Trzeba jednak być ostrożnym i czytać wszystko bardzo dokładnie, bo może okazać się, że nie odpowiadając na otrzymana ofertę właśnie zawarliśmy umowę. Jeżeli mamy już zawartą umowę z wybranym nowym sprzedawcą to możemy przysporzyć sobie kłopotów zawieranie drugiej na ten sam czas.
Co zatem jest korzyścią?
- Zdecydowanie niższa cena energii elektrycznej w skrajnych przypadkach cena energii może być nawet o 100zł/MWh (10 groszy/kWh) niższa od standardowej ceny taryfy C11.
- Zmiana Sprzedawcy spowoduje rozdzielenie umowy kompleksowej na 2 (sprzedaży i dystrybucji). Każda z tych umów zawarta będzie z kim innym i da Klientowi niezależność od Sprzedawcy. Od tego momentu to Klient decyduje od kogo, na jak długo i za ile chce kupić energię elektryczną.
- Swoboda wyboru ofert sprzedaży energii.
- Wzrost zainteresowania ze strony dotychczasowego Sprzedawcy i przedstawianie rynkowych ofert
z konkurencyjną ceną energii
Pamiętaj! Jeśli jako Klient nie czujesz się na siłach, aby sam zająć się zmianą sprzedawcy skorzystaj z usług wyspecjalizowanych w tym zakresie firm doradczych.
czesław.kominek@enfit.pl
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń