wtorek, 15 kwietnia 2014

Ryzyko a cele


Niektóre przedsiębiorstwa regularnie ustanawiają agresywne cele strategiczne (np. wzrost sprzedaży o 20%). Takie firmy powinny jednak zadać sobie pytanie, czy te cele są realistyczne, jeżeli np. rynek wzrasta o 3% do 4% oraz jaki rodzaj presji powinien być wywierany na pracowników, aby ci osiągali tak wysokie wyniki. Istotnym w takich warunkach jest poziom ryzyka, jaki są gotowi zaakceptować pracownicy i kierownictwo firmy, aby wypełnić narzucone cele. Należy znaleźć odpowiedź na następujące pytania:
  • Jak bardzo agresywne, a zarazem ryzykowne działania należy podjąć?
  • Jakie dodatkowe koszty mogą przez to powstać?
  • Jak skorelować wyniki z miarami wielkości ryzyka i efektywnymi mechanizmami jego kontroli, aby osiągnąć założone cele?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz