czwartek, 6 sierpnia 2015
Opracowanie przykładowych celów strategicznych w przedsiębiorstwie szklarskim (elementy BSC)
Kilka propozycji poniżej:
· osiągnięcie pozycji lidera na rynku południowej Polski: Celem jest osiągnięcie w przeciągu dwóch lat 20 % udziału w województwie śląskim;
· opracowanie nowych procedur windykacji: Celem jest wyegzekwowanie 50% należności finansowych wśród odbiorców z kwoty X MPLN (stan na dzień 30 październik xxxx r.);
· poszerzenie oferty Firmy o wyroby ze szkła hartowanego: Celem jest rentowna inwestycja w piec hartowniczy do szkła i produkcji szyb nisko-emisyjnych typu low-e stosowanych w szybach zespolonych;
· usprawnienie kontaktów z klientami: Cel to zasadnicza poprawa strony internetowej, wprowadzenie e-zamówienia;
· wprowadzenie struktury usprawniającej procesy w Szkle: Cel to wprowadzenie stałych zmian organizacyjnych, do końca xxxx 2013 r. zaplanowano wprowadzenie czytników gotowych zamówień na szlifierni, co znacznie usprawni pracę biura i produkcji;
· obniżenie kosztów produkcji: Celem są zmiany w organizacji biura i przyjmowaniu zleceń wyeliminuje problem opóźnionych zamówień. Dzięki temu uniknie się generowania kosztów związanych z nieopłacalnym transportem szyb do klientów (gdzie transport nie był w cenę wliczony), czy naliczanych rabatów;
· zdobywanie nowych klientów poza obszarem woj. śląskiego: Celem jest w okresie 6 m-cy tj. do 30.03.xxxx r. stworzenie bazy cenników dla nowych klientów, zatrudnienie przedstawicieli handlowych zarówno w siedzibie, jak i w oddziale na północy Polski;
· utrzymanie rentowności oddziałów: Cel to wprowadzenie w okresie 6 miesięcy we wszystkich oddziałach jednakowych, cotygodniowych formy rozliczeń wyników;
· pozyskanie nowych rynków: Celem jest wzrost produktów eksportowanych o 20 % w ciągu roku, tj. do 30.10.xxxx r.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz