niedziela, 21 lutego 2016

Co zrobić, aby wielkie przedsięwzięcia budowlane i inżynieryjne powstawały szybciej? Należy wywołać wojnę

Niżej porównamy przykłady z "demokracji" i skonfrontujemy je z warunkami wojennymi.

A- DEMOKRACJA
  • Odcinek autostrady Rzeszów-Jarosław (ok. 30 km) planowany do oddania na EURO 2012 będzie prawdopodobnie udostępniony do użytkowania ... cztery lata po tej imrezie.
  • Stadion Śląski planowany jako obiekt rezerwowy na EURO 2012 będzie prawdopodobnie udostępniony do użytkowania ... pięć lat po tej imprezie.
  • Stadion Miejski w Bielsku-Białej będzie prawdopodobnie udostępniony w pełni publiczności ... ponad rok po wybudowaniu.
  • Remonty linii kolejowych na odcinku Katowice-Kraków-Przemyśl rozpoczęły się jakieś 5-6 lat temu i ... trwają nadal.
B - WARUNKI WOJENNE
  • Turecka armia Mehmeta Zdobywcy (Mehmet Fetih) w 1453 roku pod Konstantynopolem (dziś już - dzięki lub przez Fetiha - zwanym Stambułem) miała małą fabrykę do ... odlewania armat na bieżąco. Mistrzem wykonującym (raczej nadzorującym) tę pracę był ... Węgier Orban.
  • Turecka armia Mehmeta Zdobywcy zbudowała tor i przeprawiła (przeniosła!) wiele ciężkich statków lądem obok Galaty dla ominięcia blokady łańcuchowej. Ten manewr niewątpliwie przyczynił się do wyniku oblężenia (patrz rysunek poglądowy).
  • Niemcy w 1941 roku wraz z posuwaniem się frontu na wschód jednocześnie budowali linie kolejowe (problem różnej szerokości torów lub ich braku).
  • Ale to "pan pikuś". Niżej cytaty z książki Wiktora Suworowa Oczyszczenie (Rebis 2012) o generale armii Josifie Apanasience (str. 247).
O planowaniu:
"- Molew. Wiesz, że od Chabarowska do Kujbyszewki nie ma szosy?
- Wiem.
- To dlaczego nic nie mówisz? A może myślisz, że Japończycy ci zbudują? Krótko mówiąc miesiąc na przygotowania, cztery miesiące na budowę."

O metodach motywacyjnych:
"A ty - Apanasienko zwrócił się do mnie - pierwszego września wsiadasz do gazika i jedziesz do Kujbyszewki-Wostocznej. Stamtąd masz do mnie zadzwonić. Jeśli nie dojedziesz, to, Molew, nie chciałbym się znaleźć w twojej skórze."

O realizacji:
"Pierwszego września 1941 roku przyjechałem gazikiem z Chabarowska do Kujbyszewki-Wostocznej i zatelefonowałem do Apanasienki. Na liczniku miałem 946 kilometrów. Widziałem, co zostało zrobione, i chętnie ustawiłbym popiersia Apanasienki na początku i na końcu drogi."

W ogóle o Apanasience i o tym, co po sobie zostawiał:
"Mniej więcej po miesiącu do każdego miejsca postoju prowadziła przyzwoita szosa, a same te miejsca - drogi wewnętrzne, parki techniczne, place - były wyżwirowane lub nawet wyasfaltowane."

Maciej Skudlik








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz