A- DEMOKRACJA
- Odcinek autostrady Rzeszów-Jarosław (ok. 30 km) planowany do oddania na EURO 2012 będzie prawdopodobnie udostępniony do użytkowania ... cztery lata po tej imrezie.
- Stadion Śląski planowany jako obiekt rezerwowy na EURO 2012 będzie prawdopodobnie udostępniony do użytkowania ... pięć lat po tej imprezie.
- Stadion Miejski w Bielsku-Białej będzie prawdopodobnie udostępniony w pełni publiczności ... ponad rok po wybudowaniu.
- Remonty linii kolejowych na odcinku Katowice-Kraków-Przemyśl rozpoczęły się jakieś 5-6 lat temu i ... trwają nadal.
- Turecka armia Mehmeta Zdobywcy (Mehmet Fetih) w 1453 roku pod Konstantynopolem (dziś już - dzięki lub przez Fetiha - zwanym Stambułem) miała małą fabrykę do ... odlewania armat na bieżąco. Mistrzem wykonującym (raczej nadzorującym) tę pracę był ... Węgier Orban.
- Turecka armia Mehmeta Zdobywcy zbudowała tor i przeprawiła (przeniosła!) wiele ciężkich statków lądem obok Galaty dla ominięcia blokady łańcuchowej. Ten manewr niewątpliwie przyczynił się do wyniku oblężenia (patrz rysunek poglądowy).
- Niemcy w 1941 roku wraz z posuwaniem się frontu na wschód jednocześnie budowali linie kolejowe (problem różnej szerokości torów lub ich braku).
- Ale to "pan pikuś". Niżej cytaty z książki Wiktora Suworowa Oczyszczenie (Rebis 2012) o generale armii Josifie Apanasience (str. 247).
"- Molew. Wiesz, że od Chabarowska do Kujbyszewki nie ma szosy?
- Wiem.
- To dlaczego nic nie mówisz? A może myślisz, że Japończycy ci zbudują? Krótko mówiąc miesiąc na przygotowania, cztery miesiące na budowę."
O metodach motywacyjnych:
"A ty - Apanasienko zwrócił się do mnie - pierwszego września wsiadasz do gazika i jedziesz do Kujbyszewki-Wostocznej. Stamtąd masz do mnie zadzwonić. Jeśli nie dojedziesz, to, Molew, nie chciałbym się znaleźć w twojej skórze."
O realizacji:
"Pierwszego września 1941 roku przyjechałem gazikiem z Chabarowska do Kujbyszewki-Wostocznej i zatelefonowałem do Apanasienki. Na liczniku miałem 946 kilometrów. Widziałem, co zostało zrobione, i chętnie ustawiłbym popiersia Apanasienki na początku i na końcu drogi."
W ogóle o Apanasience i o tym, co po sobie zostawiał:
"Mniej więcej po miesiącu do każdego miejsca postoju prowadziła przyzwoita szosa, a same te miejsca - drogi wewnętrzne, parki techniczne, place - były wyżwirowane lub nawet wyasfaltowane."
Maciej Skudlik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz