Art. 21. Misja publiczna publicznej radiofonii i telewizji
Dz.U.2015.0.1531 t.j. - Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji
1. Publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję
publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu
społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i
inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki,
edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem
i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością
przekazu.Rozpętała się dyskusja polityków nt. abonamentu telewizyjnego i tak zwanej misji telewizji publicznej. Wyżej cytat z ustawy, precyzujący, na czym polega ta misja. Do tego dochodzi jeszcze tak zwane zdanie powszechne. A ono mówi mniej więcej coś takiego:
- Po co jest abonament?
- Aby telewizja pełniła misję.
- A jak w prostych słowach można rozumieć tę misję?
- Edukacja.
- Ale kogo chcemy edukować?
- Jak to kogo? Przecież nie starszyznę, bo ona ma już ukształtowany światopogląd. Chcemy edukować nasze dzieci. Wtłoczyć im programy patriotyczne, wychowawcze, wtłoczyć wiedzę o świecie, o ważnych wydarzeniach, nauczyć wrażliwości kulturalnej, itp.
To jasne. Nawet trudno z tym polemizować. Do jasnej, to nawet słuszne. Tylko, że, kurczę, nie wiem, jak to Wam powiedzieć, wszystkim, którzy nad tym pracujecie. Wiecie, ja wiem, że to straszne, ale ... nasze dzieci w ogóle nie oglądają telewizji.
Maciej Skudlik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz