czwartek, 19 stycznia 2017

Proces zarządzania ryzykiem

Proces zarządzania ryzykiem można więc scharakteryzować w następujący sposób: ryzykiem w firmie zarządza osoba, która bada i analizuje prawdopodobieństwo wystąpienia przypadkowej szkody lub straty, która może dotknąć daną firmę. Równocześnie ta osoba systematycznie doskonali system, który pozwala rozpoznawać określone rodzaje ryzyka i możliwie skutecznie je minimalizować lub eliminować w płaszczyźnie ekonomicznej. Następuje to w drodze redukcji ryzyka, przeniesienia go na osoby trzecie, poprzez przejęcia ryzyka i wreszcie pokrycie skutków ryzyka przez przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe.

Zakres zarządzania i raportowania, na każdym poziomie kierowniczym, powinien być ujęty i wyrażony w wartościach progowych. Wartość progowa to wartość ustalona w odpowiedniej proporcji do zysku operacyjnego przedsiębiorstwa, która określa, od jakiej wartości dane ryzyko dla poszczególnych działów firmy staje się znaczące lub groźne.
W ten sposób wartość progowa określa odpowiedzialność poszczególnych menedżerów, a także uwzględnia wymagania zarządów przedsiębiorstw w tym zakresie. Każdy dział przedsiębiorstwa ustala dla siebie wartości progowe z uwzględnieniem faktycznego udziału w łącznym wolumenie przychodów przedsiębiorstwa. Natomiast zarząd firmy przydziela jednostkom roczne zadania, jednak z uwzględnieniem przedłożonych propozycji.

1 komentarz:

  1. Zarządzanie ryzykiem to jeden z tych procesów, na które szczególnie należy zwrócić uwagę. Podobnie jest z procesami finansowymi czy obsługi klienta. Należy zadbać o odpowiednie przeszkolenie personelu i zaopatrzenie firmy w odpowiednie oprogramowanie. Należy możliwie jak najbardziej uprościć wszelkie aktywności w firmie z jego pomocą, czy to faktury VAT czy moduły CRM.
    To gwarantuje oszczędności pieniędzy i czasu... A czas to pieniądz w przypadku biznesu.

    OdpowiedzUsuń