Zróżnicowana cena monopolu jest to różna cena dla różnych grup ludzi lub jednostki (np. studenci są porównywani do ludzi biznesu). To znaczy że jednostka idzie w górę na krzywej zapotrzebowania i cena też się podnosi; jednostka się obniża na krzywej zapotrzebowania i cena może być niższa bez zmiany ceny dla innych jednostek.
Przedsiębiorstwo które ma zróżnicowaną cenę zdobywa tzw. „nadwyżkę konsumentów” (tzn. różnicę pomiędzy ceną zapotrzebowania którą trzeba zapłacić a ceną którą trzeba aktualnie zapłacić). Prawidłowy monopol musi mieć taką samą cenę dla każdej jednostki. To daje dobrą cenę dla jednostki która zapłaciłaby więcej za dany produkt. Jeśli monopolista może zróżnicować cenę, to nie musi dawać żadnej dobrej transakcji dla zapotrzebowanych. Może wyciągnąć maksimum nadwyżki konsumenta z poszczególnego zapotrzebowanego.
Przedsiębiorstwo które ma zróżnicowaną cenę zdobywa tzw. „nadwyżkę konsumentów” (tzn. różnicę pomiędzy ceną zapotrzebowania którą trzeba zapłacić a ceną którą trzeba aktualnie zapłacić). Prawidłowy monopol musi mieć taką samą cenę dla każdej jednostki. To daje dobrą cenę dla jednostki która zapłaciłaby więcej za dany produkt. Jeśli monopolista może zróżnicować cenę, to nie musi dawać żadnej dobrej transakcji dla zapotrzebowanych. Może wyciągnąć maksimum nadwyżki konsumenta z poszczególnego zapotrzebowanego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz