Przyjmuje się, że ze względu na efektywność funkcjonowania małego przedsiębiorstwa nie wszystkie elementy zrównoważonej karty wyników powinny znaleźć zastosowanie w zarządzaniu nim. Jednak zbiór elementów BSC, wspierany dodatkowo instrumentami marketingu mix, stanowi nierozłączną grupę czynników, które wspierają nie tylko skuteczność zarządzania przedsiębiorstwem, ale także formułowanie jego strategii, a co za ty idzie kształtują pożądany wynik ekonomiczny w długim okresie, istotnym także dla jego właścicieli – często określenie takiej perspektywy zarządzania sukcesem małego przedsiębiorstwa staje się przełomem w podejściu do niego ze strony jego właścicieli. Należy podkreślić także, że mapa strategii jest użytecznym elementem budowania i dyskutowania planów funkcjonowania małego przedsiębiorstwa.
Dodatkowo, wzajemne powiązane elementy marketingu mix i zrównoważonej karty wyników pozwalają w sposób kompleksowy i klarowny ująć hipotezę dotyczącą przyszłości badanego przedsiębiorstwa. Połączenie tych metod pozwala na zwiększenie potencjału konkurowania, jednocześnie podnosząc jakość i dostępność usług.
W długim okresie powinno prowadzić to do uzyskania sukcesu ekonomicznego przedsiębiorstwa i wzrostu bogactwa jego właścicieli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz