W sprzedaży tafli szklanych jak również gotowych elementów szklanych bardzo ważna jest dokonana kalkulacja kosztów, składowych każdego produktu. Niejednokrotnie zdarzało się, że koszt wykonania zlecenia przewyższał kwotę, która za zlecenie została uiszczona. O wysokości czynników składowych, przypadających na każdy konkretny produkt decydują:
· koszty zakupu materiału w hucie szkła,
· koszty dowozu tafli szklanych do hurtowni,
· koszty opłacenia pracownika wykonującego dany produkt wg. Zlecenia,
· koszt pracy maszyn przy obróbce szkła.
Należy zwrócić uwagę, że duża część problemów związana z funkcjonowaniem jednostki znajduje swój początek w biurze. Właściciel jak każdy przedsiębiorca największy nacisk kładzie na zysk, znajduje to swoje odzwierciedlenie w pracy biura. Osoby przyjmujące zlecenia nie mają określonych limitów dotyczących ilości przyjętych zamówień możliwych do wykonania. Trudna sytuacja na rynku budowlanym sprawiła, że prowadzący Szkło dążył do przyjęcia każdego złożonego zlecenia, zgadzając się bardzo często na termy niemożliwe do osiągnięcia. Co rodzi problemy: w momencie ustalonego terminu realizacji towar zazwyczaj jest niegotowy, więc zamówienie wówczas jest realizowane w pierwszej kolejności, opóźniając realizację innych. Klient zaś po przekroczonym terminie zazwyczaj żąda od sprzedawcy rabatu, bądź bezpłatnej dostawy. Taki system bardzo często generuje niepotrzebne koszty.
Dużym problemem jest również specyfika towaru, jakim jest szkło. Brak odpowiedniej ilości osób przeznaczonych do dokonywania kontroli produktów gotowych sprawia, iż zlecenia bardzo często sprawdzane są przez osoby je przyjmujące. Kontrola jakości w takim przypadku nigdy nie będzie na wysokim poziomie, jako, że osoby zatrudnione w biurze posiadają swoje własne obowiązki związane z obsługą klienta i weryfikacją dokumentów.
· koszty zakupu materiału w hucie szkła,
· koszty dowozu tafli szklanych do hurtowni,
· koszty opłacenia pracownika wykonującego dany produkt wg. Zlecenia,
· koszt pracy maszyn przy obróbce szkła.
Należy zwrócić uwagę, że duża część problemów związana z funkcjonowaniem jednostki znajduje swój początek w biurze. Właściciel jak każdy przedsiębiorca największy nacisk kładzie na zysk, znajduje to swoje odzwierciedlenie w pracy biura. Osoby przyjmujące zlecenia nie mają określonych limitów dotyczących ilości przyjętych zamówień możliwych do wykonania. Trudna sytuacja na rynku budowlanym sprawiła, że prowadzący Szkło dążył do przyjęcia każdego złożonego zlecenia, zgadzając się bardzo często na termy niemożliwe do osiągnięcia. Co rodzi problemy: w momencie ustalonego terminu realizacji towar zazwyczaj jest niegotowy, więc zamówienie wówczas jest realizowane w pierwszej kolejności, opóźniając realizację innych. Klient zaś po przekroczonym terminie zazwyczaj żąda od sprzedawcy rabatu, bądź bezpłatnej dostawy. Taki system bardzo często generuje niepotrzebne koszty.
Dużym problemem jest również specyfika towaru, jakim jest szkło. Brak odpowiedniej ilości osób przeznaczonych do dokonywania kontroli produktów gotowych sprawia, iż zlecenia bardzo często sprawdzane są przez osoby je przyjmujące. Kontrola jakości w takim przypadku nigdy nie będzie na wysokim poziomie, jako, że osoby zatrudnione w biurze posiadają swoje własne obowiązki związane z obsługą klienta i weryfikacją dokumentów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz