Podstawowym krokiem w zapewnieniu odpowiedniego nadzoru nad ERM jest ustanowienie efektywnej struktury zarządzania ryzykiem na poziomie zarządu. Poza schematem organizacyjnym, zarządzanie ryzykiem tworzy role nadzoru i punkty decyzyjne dla zarządu i rady nadzorczej. Bierze także udział w tworzeniu relacji z zarządem i komitetami zarządczymi. Typowe problemy, które pojawiają się w kontekście zarządzania ryzykiem przez zarząd to m.in.:
· fragmentaryczna i niejasna co do zasad odpowiedzialność zarządu i komitetów nadzoru nad ryzykiem,
· niewystarczające doświadczenie członków zarządu w zarządzaniu ryzykiem,
· niespójności pomiędzy zarządem i strukturami zarządu lub niejasne oddzielenie ról,
· słaba niezależność osób pełniących funkcję zarządzania ryzykiem w organizacji,
· brak integracji pomiędzy zakładaną strategią a rzeczywistym sposobem zarządzania ryzykiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz