środa, 28 września 2016

Nie idź studia matematyczne! Zostań piłkarzem!

Dziś ciekawostka w przededniu rozpoczęcia roku akademickiego. Wiele lat temu wychowawca młodzieży i trener piłkarski śp. Leszek Jezierski wsławił się powiedzeniem: "Jeśli nauka przeszkadza ci w grze w piłkę, to ... rzuć szkołę!"

Dziś tezy Jezierskiego potwierdzają fragmenty wywiadu
Link: "A MOGŁEM TERAZ UCZYĆ SIĘ MATMY"
przeprowadzonego przez Weszło z piłkarzem Zagłębia Lubin (klub słynie z niezłych wynagrodzeń finansowanych także przez jedno z największych polskich przedsiębiorstw giełdowych) - Jarosławem Jachem:


"Grałem w trzeciej lidze w Dzierżoniowie, nie wyobrażałem sobie za bardzo kariery piłkarza. Wiedziałem, że trzecia liga to słaby poziom, a ja nie czułem się mocny nawet tam. Byłem w ostatniej klasie liceum i planowałem pójść na studia na Politechnikę Wrocławską. (...) Nie wybrałem jeszcze konkretnego [kierunku], ale zawsze lubiłem przedmioty ścisłe, więc poszedłbym na coś związanego z matmą, fizyką. Do tego chciałem pokopać sobie dla przyjemności w jakimś trzecioligowym klubie z Wrocławia. Natomiast w lutym dostałem telefon od trenera Kubasiewicza z Zagłębia, którego znałem ze swojej Lechii Dzierżoniów, bo wcześniej tam pracował. Powiedział, że chce mnie przetestować w zespole Zagłębia z Młodej Ekstraklasy. Byli wtedy na obozie, gdzieś w okolicach Poznania, nie pamiętam dokładnie. Akurat wypadł mu przez uraz jeden z obrońców, zwykły przypadek. Zadzwonił do mnie popołudniu i powiedział, że musiałbym przyjechać następnego dnia rano. Porozmawiałem z rodzicami, szybko decyzja: jadę."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz