piątek, 2 grudnia 2016

Czarny piątek / mikronewsy

Studenci ATH:

W ubiegłym roku Amerykanie w czarny piątek kupili przez internet towary za 2,74 mld dolarów – wynika z raportu Adobe Digital Index. Zdaniem analityków Adobe w tym roku ten wynik prawdopodobnie zostanie poprawiony o ponad 300 mln dol.Amerykańska Narodowa Federacja Handlu podaje, że łączna wartość sprzedaży w czasie zeszłorocznego czarnego piątku wyniosła w tym kraju rekordowe 67,6 mld. dolarów. Analitycy ShopperTrak są znacznie ostrożniejsi w szacunkach – według nich wartość ta wyniosła 10,4 mld. dol., w dodatku spadła w porównaniu z 2014 r.

W Polsce nie ma danych na temat wartości sprzedaży w sklepach tradycyjnych w czasie czarnego piątku. Z szacunków Picodi, serwisu z kodami rabatowymi w Polsce, wynika jednak, że w tym roku z promocji i rabatów z okazji Black Friday skorzysta od 6 do 9 milionów internautów, czyli 25-35 proc. wszystkich korzystających z internetu w Polsce. Picodi swoje szacunki opiera na danych z wyszukiwarki Google, trendów corocznych oraz danych wewnętrznych.

Maleje udział sklepów stacjonarnych w sprzedaży w czasie Black Friday – kosztem e-sklepów. Według Foursquare ruch w sklepach stacjonarnych w tym roku spadnie o 3,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku. PwC, które przeprowadziło ankietę wśród brytyjskich konsumentów ogłosiło, że tamtejsi kupujący zamierzają przeciętnie 77 proc. swoich zakupów zrobić przez internet, a tylko 17 proc. w sklepie stacjonarnym ponieważ klienci decydują się na zakupy online z przekonania, że w internecie znajdą lepsze oferty niż w stacjonarnych placówkach. Do klientów przemawia głównie cena, ale też wygoda zakupów, darmowa dostawa i możliwość darmowych zwrotów. Według Adobe Digital Index w tym roku w czasie Black Friday 1 proc. dostępnych produktów wygeneruje 76 proc. sprzedaży online (rok temu było to 74 proc.). W Stanach Zjednoczonych szczyt sprzedaży internetowej przypada w Cyber Monday.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz