Firma Polmos ze względu na potężne zadłużenie, kształtujące się na poziomie 40 mln złotych, w roku 2009 ogłosiła upadłość. Ze względu na duże zainteresowanie wytwarzanymi niegdyś przez firmę Polmos produktami, po 3 latach od ogłoszenia upadłości została ona wykupiona przez szczecińską firmę: „Gdyńskie Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Agora”, które w późniejszych czasach zmieniło nazwę na Fabryka Wódek Starka. Nazwa ta miała nawiązywać do legendarnej wódki, która określana była mianem Polskiej Whisky. Z danych przedstawionych przez wiceprezesa firmy, wynika że pierwsza partia towaru trafiła do sklepów dopiero po upływie 4 lat od przejęcie firmy Polmos przez Fabrykę Wódek Starka. Początkowo produkt dostępny był w wybranych sklepach. Popyt na wódkę „Starka” był tak duży, że pierwsza partia pomimo wysokiej ceny została bardzo szybko wykupiona przez konsumentów. Początkowa cena produktu wynosiła 399 zł. Widząc jak duże zainteresowanie wzbudził ten produkt, przedsiębiorstwo postanowiło podnieć cenę o ok. 75%, a mianowicie do 699 zł. Pomimo znacznego wzrostu ceny, popyt na wprowadzony trunek nie spadał lecz zwiększał się.
Sytuacja ta pokazuje, że wraz ze wzrostem popytu czyli skłonności konsumentów do zakupu polskiej wódki „Starka” wzrasta podaż czyli ilość oferowanego produkt. Na podaż zwykle wpływa cena produktu, jednak w tym przypadku wysoka cena produktu nie zniechęciła konsumentów, ponieważ każdy, a w szczególności koneserzy chcieli mieć ten trunek.
Sytuacja ta pokazuje, że wraz ze wzrostem popytu czyli skłonności konsumentów do zakupu polskiej wódki „Starka” wzrasta podaż czyli ilość oferowanego produkt. Na podaż zwykle wpływa cena produktu, jednak w tym przypadku wysoka cena produktu nie zniechęciła konsumentów, ponieważ każdy, a w szczególności koneserzy chcieli mieć ten trunek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz