Kontrola pojazdu w Szwajcarii – przykład ten obrazuje jak pozornie niemające nic ze sobą wspólnego ryzyka – realizują się w wyniku inicjacji jednego z nich. Prawdopodobnie, gdyby nie przeważnie osi, nie doszłoby do diagnostyki pojazdu, która okazała się najbardziej dotkliwa dla przedsiębiorstwa. Sytuacja ta wygenerowała następujące bezpośrednie straty:
- 6000 zł za części zamienne oraz koszty wymiany
- przestój pojazdu przez cztery dni
- potencjalnie utraconych szans z powodu braku nowych relacji handlowych wpływających na rozpoznawalność i wizerunek firmy wywołanych (nie)aktywnością pojazdu przez 4 dni
- mimowolnego zaangażowania pracowników w proces analizowania i wyjaśniania sytuacji, co zdecydowanie obniżyło ich tymczasową produktywność, co mogło się przełożyć np. w przypadku spedytorów na niższa skuteczność pozyskiwania zleceń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz