środa, 6 listopada 2013

Reputacja oraz posiadana marka - cenne aktywa

Cenne aktywa trwałe
W obecnych czasach wiele przedsiębiorstw zajmuje się dostarczaniem różnego rodzaju usług, np. firmy informatyczne, doradcze, finansowe. W ich przypadku rzeczowe aktywa trwałe ograniczają się w zasadzie zapewnienia warunków lokalowych.

Co jest zatem podstawowym czynnikiem sukcesu tych firm?

Można powiedzieć, że są to pracujący w tych firmach ludzie, ich wiedza, doświadczenie, kompetencje, wdrożone metody i procesy. Dla niektórych firm, będących najczęściej korporacjami o zasiągu światowym, bardzo często jednymi z najcenniejszych aktywów, decydujących o ich powodzeniu na rynku, a przez to ostrożnie pielęgnowanymi, są ich reputacja oraz posiadana marka. Aktywa związane z posiadanymi przez daną organizację kompetencjami czy reputacją można zaliczyć to tzw. miękkich aktywów, które w bilansie znajdują swoje odzwierciedlenie w postaci tzw. goodwill, wykazywanego w pozycji aktywów niematerialnych i prawnych. Charakteryzując ich znaczenie dla organizacji można stwierdzić, iż w przypadku dwóch różnych przedsiębiorstw tej samej branży posiadających zbliżony potencjał w postaci np. aktywów infrastrukturalnych, czynnikiem decydującym o sukcesie jednego z nich będzie jego przewaga w postaci lepiej wyszkolonych i bardziej kompetentnych pracowników, lepszej reputacji firmy czy posiadania lepiej rozpoznawalnej marki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz