czwartek, 23 kwietnia 2015

ERM a HR

Badanie IBM Global Chief Human Resource Officer Study, zostało przeprowadzone razem z IBM Institute for Business Value oraz IBM Strategy & Transformation Practice na przełomie 2009 r. i 2010 r.. W badaniu wzięło udział 707 kierowników do spraw personalnych przedsiębiorstw różnej wielkości, którzy reprezentują 31 branż i 31 krajów. Wynika z tego, że dla połowy pracowników najważniejszym zadaniem jest retencja lojalnych pracowników. Zorientowany na pozyskanie i zachowanie sumiennych pracowników ERM wpływa na pozycję rynkową przedsiębiorstwa, ponieważ[1]:

– umacnia lojalność pracowników na działania ze strony kontrpartnerów na rynku pracy, stabilizuje ją personalnie i ekonomicznie
– przyczynia się do zmniejszenia utraty kupujących z zewnątrz na skutek tzw. lojalnościowej spirali, która dotyczy związku między zachowaniami kupujących i pracowników;
– ma wpływ na podwyższenie wydajności, określanej przez F.F. Reichhela efektem lojalności, a także pracy;
– skutkuje pozyskiwanim nowych, kompetentnych pracowników;
– zmniejsza koszty rotacji pracowników.

[1] P. Bochniarz, K. Gugała: Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie, Poltext, Warszawa 2005, s. 167.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz