piątek, 26 czerwca 2015

Ryzyko "nosa prezesa"

Maciej Skudlik w swych książkach pisze wiele i interesująco o nosie prezesa, stąd postanowiłem też odnieść się do tej tematyki, wskazując na kilka przykładów "z życia wziętych":

  • producenci narzędzi i urządzeń w USA działali "na nos prezesa" i okazało się, że nie zauważyli, że sytuacja się zasadniczo zmieniła po wejściu na ich rynek firm z Japonii. 1/3 tych przedsiębiorstw z USA zbankrutowało w latach osiemdziesiątych XX w.;
  • Nokia, Kodak i producent BlackBerry nie zareagowali w odpowiednim czasie na zmianę, gdyż nos prezesa był przekonany, że ich produkt jest tak doskonały, że.... A dziś chyba by zareagowały inaczej;
  • EIDOS poducent Duke Nukem Forever zastosował chyba nos prezesa w zarządzaniu rozwojem tej dry, co przyniosło stratę 60 mln USD, bo nos prezesa nie był w stanie pogodzić się z pomysłem wycofania się z jej rozwoju.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz